Followers

Saturday, June 5, 2010

nenek ku sygg

ujung bln ari2 genap 2 taun arwah nenek aku pg tgglkn ktowg sume..ku agk terkilan n sedeh ble dpt tau penyakit arwah tok ama,tyme aku ngah amik midtest sem 2..so mama n adek2 aku x bgtau kt aku pape..tapi sblm ktowg tau tok ama saket teruk,tok ama slalu kuar msk ospital slyg,demam2 teruk n smpai x bleh bgn..1 day ble aku da abes exam,aku blek uma coz tyme 2 kakak jiran aku kawen n kak naja mintak aku tlg dea pakaikan inai tok mlm berinai...mse ku amik test,aku ase cm de somthing yg nk jd tapi aku xtau ape..ble ku blek uma,sowg pown xda kt uma n aku dpt panggilan dri mama n mama bgtau aku yg tok ama bru selamat uat pembedahan n tok ama koma pas operation 2..aku terkejut ble dpt tau tok ama kne kanser usus n usus da pecah teruk..sedeh nye aku ble dpt tau selama ni arwah tok ama menderita kne kansertapi doktor x dpt kesan ape2..

sok pg,aku dpt panggilan dri mama yg bgtau aku,arwah tok ama da nazak,n aku cpt2 brciap2 pg ospital slyg..ya Allah sebak nye aku tgk arwah tok ama aku dgn wayar berselirat kt bdn dea..muke arwah tyme 2 berseri2 je,tenang je..aku berbisik pd arwah "ee syg tok ama,time kaseh jge ee selama ni" tetibe arwah tok ama nangis,sebak aty aku tyme 2...aku ckp kt mama,biar la kte redha n biar la tok ama pg kalu 2 yg bleh lpskan dea dri saket ni..tok ama da cukup derita nan saket ni,biarkan dea pg nan tenang...dan akhirnya tok ama menghembuskan nafas nye yg terakhir dpn ktowg sekeluarga..

sedara mara yg jaoh sume turun slyg tok tgk arwah uat kali terakhir,ase sebak sgt ble arwah uat operation aku xda tyme 2...uat kali terakhir,ktowg kucup dahi arwah sbg tanda kasih kami sbg cucu2 nye..ku cian kt tok ayah aku,dea sunyi tanpa tok ama disisi..awl2 pemergian tok ama,tok ayah slalu g kubur tok ama..yela da lame idop bersama an,mst la ase sunyi ble owg yg kte syg pg uat selama2nye..


No comments: